Marvel,és minden más

Marvel,és minden más

Jussát várja a Vaják! - The Witcher sorozat kritika

2020. január 11. - bindercsipesz

2019 telén debütált a Netflixen a sokak által kedvelt The Witcher sorozat formájában, ezért elhoztam a kritikáját.

 

9.jpg

A The Witcher-t már korábban is ismerhettük. Több játék és könyv is készült belőle, ezért hatalmas rajongótábornak örvend ez a világ. Az, hogy sorozatot is készítettek nem meglepő, hiszen ma már nagyon elterjedtek. Én azonban szinte egyáltalán nem ismertem sem a könyveket, sem a játékokat, viszont mégis el kezdtem nézni a sorozatot. Erre egyszerű okom volt. Azt szerettem volna, ha ez a széria maximálisan meg tud lepni, annak ellenére, hogy eddig még nem foglalkoztam a Vaják eddigi könyv, illetve játékadaptációjával sem. És, hogy ez sikerült e? Kritikámból kiderül.

A történetet csak pár mondatban ismertetném, hiszen nagyon sokan ismerhetitek. Ríviai Geralt egy Vaják. Veszedelmes szörnyek kiírtásával foglalkozik egy olyan világban, ami tele van mágikus erővel rendelkező lényekkel.

Ezek hallatán azt hihetnénk, hogy a sorozat abból áll, hogy Geralt A-ból B-be megy, hogy megöljön egy-egy szörnyet és kapjon érte fizetséget, ám ez közel sincs így. A sorozatban ugyan feltűnnek különböző veszélyes lények és azoknak a megölése is, de nem olyan gyakran, mint azt hihetnénk. Ez számomra is meglepő volt, egy kicsit több gyilkolászást vártam. Azért így is kaptunk egy Strigát, élő holtakat (pontosabban Ghoulokat vagy Fogletseket de erről máig megy a vita), sárkányokat és Kikimore-t is (az első és utolsó név a fanok számára biztosan ismerős), de nem ők voltak a főgonosz szerepében.

Térjünk át a karakterekre, elsősorban Geralt-ra. Én Henry Cavill-t eddig nem igazán bírtam. Leghíresebb szerepe Superman-é, de játszott már a Mission: Impossible egyik filmjében is. Mint Superman számomra irritáló volt (lehet, hogy azért, mert én mindig is Batman-es voltam), viszont ebben a szerepben, mint Geralt, nagyon odatette magát. Ez a csávó egyenesen erre a szerepre született. Igen karizmatikus szereplőt tudott megalkotni a színész. A hangja pedig zseniális. Mindenkinek eredeti szinkronnal ajánlom (a magyar szinkron nem tudom, hogy hogyan sikerült, egyedül a „Toss a coin to your Witcher”-t hallottam magyarul, az mondjuk elég király lett).

10.png

Mellette még kapunk egy Anya Chalotra által megformált Yennefer-t, aki az egész sorozat alatt hatalmas karakterfejlődésen ment keresztül. A színésznő választása is teljes mértékben megfelel. Geralt végzetét, Ciri-t Freya Allan alakítja, aki még csak 18 éves, de nagyon tehetséges. Az ő karakterén még látszik, hogy nem ért el a „végállomásig”, de kíváncsian várom, hogy mit fognak vele kezdeni.

Akit még kiemelnék az Triss Merigold, aki teljesen eltér a játékokból és könyvekből ismert formájától. Ha viszont „új” vagy, mint én, és nem ástad bele magadat olyan mélyre ebben a világban, akkor ez nem lesz olyan szembetűnő probléma. Ám azért az igazi nagy rajongókat ez mégis zavarja, ami teljesen érthető.

Geralt mellett pedig ott van az ő hű társa, Kökörcsin is, akivel elképesztő párost alkotnak. Azért az évad alatt egy kicsit keveseltem a karakter jelenlétét, de legalább nem vitte el a show-t a Vajákunk elől (habár ez néha azért még is sikerült). Remélem, még viszontlátjuk a második évadban.

Tehát a karakterek teljesen rendben vannak, illetve a történettel sincs semmilyen probléma, ám azért akadnak némi negatívumok. Az első ilyen az időbeli ugrálások, amik leginkább az évad végén jelentkeznek. Azért nem olyan vészesek ezek sem, de néha elgondolkodunk rajta, hogy pontosan most mikor is vagyunk az idővonalon. Illetve ami még nálam hagyott némi kivetni valót, az az évadzáró, pontosabban Geralt. Ugyanis ő elég keveset szerepelt benne, legalábbis az én elvárásaimhoz képest. Ugyan fény derült az ő múltjára, és a vége is egy bizonyos szempontból elég kielégítő volt, azért én vártam volna tőle egy kicsivel több aprítást a csatatéren (ennek ellenére így is kaptunk szörnyharcot a fináléban).

11_1.jpg

Ami még egy meghatározó tényező volt a sorozat folyamán az a zene. A zene valami elképesztően zseniális volt. Olyan hangulatot adott az egész évadnak, amit leírni is nehéz. Főleg a széria első pár percében, ami egy elég masszív kezdést adott a produkciónak.

A sorozat hasonlít a Trónok harcára, szerintem viszont sikerült kilépnie a GoT árnyékából, nekem ugyanis sokkal jobban bejött. Sőt még a Stranger Things-t és a The Mandalorian-t is megelőzte, ezzel a Vaják lett a legnézettebb sorozat. A legnagyobb fanok pedig a kijövetele napján már meg is nézték mind a nyolc részt.

Amit még ki szerettem volna emelni, és amit szinte minden alkotásnál figyelembe veszek az a humor. Ami érdekes ezzel a sorozattal kapcsolatban, ugyanis a The Witcher egyáltalán nem humoros sorozat. Vannak benne jó poénok (köszönhetően Kökörcsinnek), viszont itt nem ez a legfontosabb tényező. Ennek ellenére néha-néha elsütnek egy-egy poént.

És még így az összegzés előtt meg szeretném jegyezni, hogy nekem nagyon tetszett a széria három fő szereplője közötti kapcsolat. Ugyanis Geralt, Yennefer és Ciri között megfigyelhető egy elég érdekes összefüggés: mind a hármójukat kitaszították valamiért. Vagy a származásuk vagy a kinézetük miatt.

12.jpg

Összességében egy kiváló sorozatot kaptunk, ami nincs tele akciójelenetekkel és a hangulata is eltér az eddig ismert fantasy alkotásoktól, de egy új atmoszféra megteremtésével és az emberi kapcsolatok előtérbe hozásával, egy olyan világot teremtett, ami nem csak a The Witcher fanoknak fog tetszeni. Aki pedig megnézte ezt az évadot szinte biztosan tűkön ülve fogja várni a következőt, ami sajnos csak 2021-ben fog debütálni. A produkciót 90%-ra értékelem.

Reméljük tetszett Nektek ez a kritika! További jó olvasást és mozizást!

A bejegyzés trackback címe:

https://marvelesmindenmas.blog.hu/api/trackback/id/tr1815404044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása